1. NIVELL CONTEXTUAL
DADES GENERALS
|
|
TÍTOL
|
Batalla de Normandia
|
NOM DE L’AUTOR/A
|
Robert Capa
|
NACIONALITAT
|
França, Normandia
|
ANY
|
1944
|
PROCEDÈNCIA
|
Pàgina web: jalfocea.com
|
GÈNERE
|
Retrat
|
PARÀMETRES TÈCNICS
|
|
B/N / COLOR
|
Blanc i negre
|
FORMAT
|
Horitzontal, rectangular
|
CÀMERA
|
Leica
|
OBJECTIU
|
Normal
|
DADES BIOGRÀFIQUES I CRÍTIQUES SOBRE L’AUTOR/A
|
DADES BIOGRÀFIQUES Robert Capa només tenia 25 anys quan la revista anglesa Picture Post li
va concedir el títol de “el fotògraf de guerra més important del món”, pel
seu reportatge sobre la Guerra Civil Espanyola. Va recórrer diferents regions
del territori Espanyol, sol o amb la seva companya, Greda Taro.
|
COMENTARIS CRÍTICS
|
2. NIVELL MORFOLÒGIC
DESCRIPCIÓ DEL MOTIU FOTOGRÀFIC
|
Aquesta imatge està en blanc i negre, podem observar un
pla general d’un soldat de la batalla de Normandia. No podem apreciar gaire bé
l’expressió de la cara però si podem veure que està intentant sortir de l’aigua.
Porta un casc i va molt equipat. Per darrere podem veure que hi ha naus
naufragant i alguns soldats. La fotografia està feta amb velocitat lenta i
l’aigua està en moviment.
|
ELEMENTS MORFOLÒGICS
|
PUNT El punt d’atenció és el soldat
|
LÍNIA Podem interpretar línies rectes al moviment de l’aigua.
|
PLA/PLANS-ESPAI El primer pla de profunditat és l’aigua, el segon el soldat, el tercer
les naus i finalment el cel.
|
ESCALA Pla general
|
FORMA Les formes orgàniques és l’aigua i les inorgàniques són el soldat, les
naus, el casc i tot l’equipament que porta el soldat.
|
TEXTURA L’aigua
|
NITIDESA DE LA IMATGE Molta profunditat de camp, diafragma obert, tot i que es veu borrosa
|
IL.LUMICACIÓ Natural, la direcció de la llum és zenital
|
CONTRAST Hi ha bastant contrast perquè els clars són molt clars, com ara l’aigua i
els foscos molt foscos, com per exemple la roba dels soldats.
|
TONALITAT Blanc i negre
|
3. NIVELL COMPOSITIU
SISTEMA SINTÀCTIC O COMPOSITIU
|
RITME Hi ha ritme en els elements que observem en el fons de la imatge, com ara els vaixells
|
DISTRIBUCIÓ DE PESOS La composició és simètrica, perquè hi ha el mateix nombre d’elements en
un costa de la imatge que en l’altre.
|
LLEI DELS TERÇOS Els eixos compositius els trobem aplicats al horitzó
|
ESTATICITAT/DINAMISME Aquesta imatge ,tot i que està horitzontalment, transmet dinamisme pel moviment del soldat
|
RECORREGUT VISUAL Primer de tot mires a baix de la fotografia perquè és on surt el soldat
que podem observar millor, després mires més cap a dalt i veus la resta de
naus que no es poden apreciar tan clarament com el soldat
|
PSOE/INSTANTÀNIA Instantània
|
ESPAI DE LA REPRESENTACIÓ
|
CAMP/FORA DE CAMP El que veiem és que el soldat està intentant sortir de l’aigua per poder
sobreviure i fora de camp hi deu haver més soldats i morts perquè és una
fotografia d’una guerra
|
ESPAI Obert, a l’exterior
|
POSADA EN ESCENA
|
TEMPS DE LA REPRESENTACIÓ
|
CONSIDERACIONS
SUBJECTIVES SOBRE EL TEMPS REPRESENTAT És una
fotografia antiga
|
SEQÜENCIALITAT/NARRATIVITAT
Forma part d’una sèrie fotogràfica, de la sèrie de
fotografies que va fer Robert Capa durant la batalla de Normandia
|
4. NIVELL ENUNCIATIU
ARTICULACIÓ DEL PUNT DE VISTA
|
PUNT DE VISTA FÍSIC Picat
|
MIRADES DELS
PERSONATGES El soldat mira cap a fora camp
|
ACTITUD DELS
PERSONATGES Preocupats
|
QUALIFICADORS És una fotografia realista
|
VERSEMBLANÇA Sí, perquè és una fotografia real
|
INTERPRETACIÓ (SUBJECTIVA) GLOBAL DEL TEXT FOTOGRÀFIC
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada